Freelancer 88 Flak Mod

Mindenféle multiplayer és singleplayer játékról beszélhetünk.
Endymion
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2017.09.21. 20:02

Freelancer 88 Flak Mod

Hozzászólás Szerző: Endymion » 2017.11.22. 00:27

Kép

A Freelancer nevű játékról sokat hallani még a mai napig is. Hiába egy 2003-as játék, olyan örökséget hagyott a játékos társadalomra ami feledhetetlen. Talán éppen ezért is született annyi mód hozzá, minduntalan újabb és újabb fejlesztő fantáziájához igazítva az alap játékmenetet. Ezek közül a legismertebb a Discovery mód ami a szerepjáték, aka roleplay által igényelt megannyi opciót adta a játékhoz a nem mellesleg elképesztő hajó, fegyver és helyszínválaszték mellett. A Crossfire úgyszintén egyike ezen hatalmas módoknak, és ugyan úgy a szerepjáték élvezetesebbé tevésére fekteti a hangsúlyt. Azonban most vegyünk egy 180 fokos fordulatot és pillantsunk a 88 Flak módra.

A 88 Flak azon kevés módok egyike ami a gépi játékosok (AI, NPC, bot, ahogy tetszik), és ezáltal a szólóban való játékra is gondolt. Szeretem a fejlesztő legfőbb gondolatát: "a módot azoknak fejlesztettük, akik egy teljes játékra és játékmenetre vágynak még ha csak egyedül is tudnak játszani, de ugyan akkor ezek az opciók tökéletesek a kicsi és kevésbé népszerű szerverekhez, hiszen pár játékos is egy állandóan mozgásban lévő világba csöppen". Ezzel el is érkeztünk a lényeghez, lássuk mit is takar ez.

Az alap játékhoz képest a hajókat teljesen balanszolták egymással, egyfajta class-based játékformává alakították egy nagy univerzumban. Minden hajó osztálynak megvan az előnye és hátránya, és megvan a saját esélyük a másik osztály ellen. A sebességre fektetve a hangsúlyt a hajók elképesztő mutatványokra képesek, és hogy még mindig akciódús legyen a harc a fegyverek pontossága (lényegében a lövedék sebessége) drasztikusan meg lett növelve. A kapitális hajók (de igazából minden nagyobb hajó amire nem jellemző a pajzs) fegyverzete közelről halálos amivel távolabbra kényszeríti a vadászgépeket ahonnan viszont azok kevésbé effektívek. Viszont messziről a torpedók könnyebben célra állnak ami a kapitális hajók számára csak nehezen elkerülhetőek. Az AI tisztában van ezekkel így előszeretettel választ stratégiát a megtámadott játékos hajójának típusától függően. Ha ez még nem lenne elég, ahogy a játékos is, az AI is tud segítséget kérni, visszavonulni, és taktikát váltani. Lényegében 6 hajótípus van a játékban.
  • Interceptor: A light fighter megfelelője igazából. Gyorsabb de kevésbé páncélozott, kevesebb energiával a fegyvereknek. A gyorsasághoz tartozik a dupla utánégető, élesebb kanyarodás kisebb inerciával, és a gyorsabb megállás-gyorsulás. Az interceptor az egyetlen vadászgép-típus ami nem tud torpedót felszerelni.
  • Fighter: Átmenet a bombázó és az interceptor között, lényegében mindenben a kettő között helyezkedik el. Van sebessége, van hatásos utánégetője, képes torpedót használni, és aránylag jó az energia forrása. A hátránya abból fakad hogy nincs előnye, nincs valami specializáció amire szorult helyzetben támaszkodhat.
  • Bomber: Lassabb, de jobban páncélozott, nagyobb energiaforrás és egy utánégető ami lehet nem a legjobb, de sosem fogy ki a meghajtásból. Két külön torpedó-vetőt lehet felszerelni rá ami jól jön nagy célpontok ellen. Két pajzsgenerátor is felszerelhető ami természetesen duplát jelent a jóból. Persze ez csak annyit tesz hogy tovább bírja a bajban, de a bajból nem tud kikeveredni csak győztesen vagy halottan.
  • Frighter: Hibrid hajótípus, még úgy ahogy alkalmas harcra, használhat vadászgép fegyvereket, de nem jelentősen kisebb is a raktere mint a valódi teherhajóknak. Sokat nem használtam még ezeket de az AI előszeretettel szerel fel többfajta rakétát ezekre így egyfajta távolsági támogató-tűzerőt ad a vadászoknak. Viszont aránylag könnyű célpont ha már közel kerültél hozzá.
  • Transport/Train/Liner: Nagy raktér, kicsi védelem. Train és Transport között nincs jelentős különbség, a fegyverzetük arra elég hogy a túl közel merészkedő vadászgépeket hátrálásra kényszerítse, valamint a közeledő rakétákat és torpedókat szétlője, de jobban jár egy kísérettel mint lövöldözéssel. Ha nem kap torpedót akkor aránylag állja a strapát. A Liner egy jobban páncélozott verzió több fegyverrel és kisebb raktérrel. Ha akarja az ember így már beleugorhat egy összecsapásba, de itt sem árt ha van ki fedezze.
  • Capitalship: A hadviselés tromfja. Nagy, gonosz, páncélozott és felfegyverzett. Tud távolról bombázni és közelről vadászgépeket darálni a levesbe. Gunboat, Cruiser és Battleship, igazából csak az arányok változnak. A Gunboat jobb a vadászgépek ellen és rosszabb a kapitális hajók ellen mint a Cruiser. A Battleship igazából mindkettőben jó de képtelen arra hogy elkerülje azokat mint a Gunboat vagy a Cruiser, így az "ölj gyorsabban mint ahogy téged ölnek" szabály érvényesül.
Nem említettem, de valójában az osztályokon belül is vannak eltérések ami lényegében attól függ, van-e álcázás vagy nincs. Az álcázás konyhanyelven azt jelenti hogy láthatatlanná válhat egy adott ideig, így nem lehet bemérni és a célkövető fegyverek célt vesztenek. Most mondhatom hogy ha nagyon jó vagy, akkor tippelsz egyet és lövöldözöl vaktában, aztán majd eltalálja ha elég közel van. Lehetséges, de nem egyszerű. Viszont fegyverzet tekintetében most minden lehetőség a rendelkezésedre áll. Minden fegyver amit látsz lehetőség, nincs jobb vagy rosszabb, csak másabb. Gyorsabb tüzelés de kisebb sebzés lövedékekként, nagyobb hatótáv de több energia, nagy sebzés de lassabban mozgó lövedék. Rakéták amik szinte már Ace Combat stílusúak, süvítenek, jól mozognak és igencsak jó adagot adnak pluszban a sebzéshez. El lehet kerülni de a countermeasure ajánlott ha nem akarsz a szerencséddel játszani. Torpedók lassú de páncélozott célpontok ellen, kapitális ágyúk a komoly célpontok ellen, és akkor a java még most jön! Diablo és más RPG-khez hasonlóan véletlenszerűen bukkanhatsz speciális felszerelésekre a megsemmisített hajókban. Plusz energia, gyorsabb pajzs generálás, nagyobb pajzs, jobb szkenner, és titkos fegyverek amik állva hagyják a boltban kaphatókat.

Megemlíteném hogy az NPC viselkedés is pont ilyen színes. Nem csak azt láthatod amit látni kell, de ha összeveszel valamelyik közösséggel akár csapatot is küldhetnek utánad olyan rendszerekbe amikhez közük sincs. Ha mázlid van ez akkor történik amikor a szövetségesed is épp ezt teszi. Persze egy dolog hogy a frakciók csatahajókkal rendelkeznek és ha ellenségeid bármikor szemben találhatod magad eggyel, de a törvényen kívüliek is tudnak lopni ezt-azt, szóval ne lepődj meg egy Liberty Rouge vezette Liberty Cruiser-en valahol a köztes űrben. Ha ez problémát jelentene (akár csak hallás után is) akkor nincs más dolgod mint kísérőket szerezni. NPC-k amik követnek és melletted harcolnak.

Még oldalakat tudnék mesélni a módról de egy kép többet mond minden szónál. Háh, legyen mozgókép! :)

https://www.youtube.com/watch?v=x8NK_fnlgzY

Válasz küldése