VX Ace lépés hangok

RPG Makerrel kapcsolatos segítségkérés, segítségnyújtás, Tutorialok megosztása!

Moderátor: PrKacsa

Avatar
Melina
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.05.06. 19:23
Kapcsolat:

VX Ace lépés hangok

Hozzászólás Szerző: Melina » 2018.07.07. 20:37

Nagyon régen szenvedtem ezzel a dologgal és szerettem volna olyan megoldást találni amihez nem kell km-es script. Lényegében arról a szól a dolog hogyan lehet megoldani, hogy lehessen hallani a karakter lépteit, mikor az mozog.

(1) Nem is kell hozzá sok dolog. Egy eventet viszont minden térképre be kell szúrni, hogy működjön. Mert logikusan ha átmész másik térképre, akkor oda is meg kell csinálni.

(2) Kell egy Parallel Process (vagy Common Event) amit egy elágazással indítunk. Az elágazás feltételénél jelöld be a Script részt és írd be a következőt: $game_player.moving?. Megvan a feltétel ami azt vizsgálja, hogy mozog-e a játékos vagy sem. Ami nekünk fontos. Majd később leírom miért. Ezek után az igen ágra rakjuk be a hang effektet és rakjunk utána egy rövid várakozást, hogy a lépések hangjai ne ismétlődjenek folyamatosan, csak szépen egymás után.

Kép

Kép

(+) Miért fontos azt vizsgálni, hogy mozog-e a karakter? Próbáltam megoldani ezt 4 elágazással is, amiknek a feltételének gombnyomásokat adtam meg. Azaz ha a játékos lenyomja a lefelé / felfelé / jobbra / balra gombokat, akkor legyen hallható a lépés. Viszont ez akkor is működött ugye ha pl a játékos falnak szemben ment, amiben igazából nem sok logika van. Még ha lenne járás animáció ilyenkor, akkor oké, de nincs. Szóval... működött a dolog, csak... túl jól működött. Olyankor is, amikor nem kellett volna.

(+) Ha megvan ez a Common Event, akkor lehet kombinálni akár Region IDs lekérdezéssel is, ami azt vizsgálja, hogy melyik Region IDn áll a karakter. Így megadhatsz pl a fapadlónak egy IDt, meg a fűnek, stb, szóval ha oda lép a karakter, akkor a hang megváltozik.

(+) Ha a mozgást vizsgáló elágazásba beszúrsz még egy elágazást ami azt vizsgálja, hogy lenyomta-e a játákos az A gombot (futás, a billentyűzeten ennek a megfelelője a Shift), akkor az igen ágra megadhatod ugyan úgy a lépés hangot, csak kevesebb várakozással. Így nem szépen lassan lesznek hallhatóak a léptek, hanem gyorsabban, utalva ezzel arra, hogy a karakter fut.

(Remélem jó helyre írtam és nem bánjátok a hosszabb leírást :D)

Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Tartózkodási hely: Kolozsvár
Kapcsolat:

RPG Maker MV: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.08. 18:36

Teljesen jó helyre írtad és nagyon szépen köszönöm :)

Annyit tennék hozzá, hogy aki ugyan ezt szeretné RPG Maker MV-be, ezzel a Script paranccsal lehet ezt megtenni: $gamePlayer.isMoving()
Kép

És akkor itt van egy megoldás a Yanfly pluginnak köszönhetően is:
http://yanfly.moe/2017/05/26/yep-138-fo ... -maker-mv/

Avatar
Farkas
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.07.03. 18:35
Kapcsolat:

Re: VX Ace lépés hangok

Hozzászólás Szerző: Farkas » 2018.07.08. 18:55

Kifelejtettétek, hogy különböző hangokat hogyan lehet. Azt általában a mező terrain ID lekérésével szokták megoldani. 2000-ben ez úgy működött még, hogy változókra kéred le a hős koordinátáit, majd az azon a koordinátákon lévő mező terrain ID-jét egy másik változóra és az alapján játszol le különböző hangokat. Ezért is célszerűbb az egészet common event-be pakolni, hogy ne másolgatni kelljen minden térképre és könnyen át lehessen utólag írni.
2003-ban meg ez egy alap beállítás, hogy legyen-e hang, ha rálépsz és nem kell külön kódot írni. Nem igaz, hogy még ezt sem voltak képesek alapból belerakni az új maker-ekbe.

Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Tartózkodási hely: Kolozsvár
Kapcsolat:

RPG Maker 2003: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.16. 13:41

Igen, RPG Maker 2003-ba ezt ilyen egyszerűen lehet beállítani a Terrain menüpont alatt.
Kép

Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Tartózkodási hely: Kolozsvár
Kapcsolat:

RPG Maker 2000: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.16. 14:03

És akkor itt egy fapados módszer RPG Maker 2000-re is:
Kép

Avatar
Melina
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.05.06. 19:23
Kapcsolat:

Re: VX Ace lépés hangok

Hozzászólás Szerző: Melina » 2018.07.16. 21:42

Most aztán el vagyunk látva mindenféle verzióval, jó látni :D A 2003 egyszerűsége ilyen téren hiányzik.

A lépés hang effekt nem egy nélkülözhetetlen dolog, de úgy meg tudja teremteni a feelinget ha jól használja az ember! Főleg horror játékoknál. Pl Clock Tower (SNES)

Válasz küldése