Game Guru aka Fps Creator rebooted

Mindenféle játék szerkesztő.
lonsdale201
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:06

Game Guru aka Fps Creator rebooted

Hozzászólás Szerző: lonsdale201 » 2018.07.25. 22:10

Az alábbi téma, a Game guru nevű programot fogja bemutatni, mely 2015 májusában vált elérhetővé a közönség számára Steamen.
Mielőtt jobban elmerülnénk az enginben, nézzünk egy kis múltba való visszatekintést, ami egészen 2005 -re tekinthető vissza, amikor is a brit stúdió kiadta, az Fps creatort, mely a Dark basic programnyelvre és az Fpi (scriptnyelv) - re épült. Az úgynevezett Fps creator a drag 'n play 3d interfacet és pályakészítőt tartalmazó egyszerű játékkészítő program volt.

A program fő jellemzői: A fizikai motor mely meglepően fejlett volt, fényhatások, előre megírt, de módosítható Ai scriptek ( fpi) , 3d modell importálási lehetőség ( ami gyengén működött), 3D pályaszerkesztő, ( grid alapú), folyamatos model pack, és program patch updatek.Multiplayer.

Sajnos a program hosszú ideig azzal küszködött, hogy az egyszerre betöltött modellek polygon számával nehezen bírkózott meg, és nem beszéltünk még a hozzácsapott fényekkel, vagy fizikai hatásokkal, így főként azok élvezhették nagyban a programot, akik már annak idején is high end gépekkel rendelkeztek.Ezeket a problémákat valahol az 1.13 és 1.18 frssítéssel sikerült helyrehozni.

Miután a Dark Basic pro felboostolták, a Dx 10 nem volt akadály, és mivel a Vista is megérkezett valamint a 64 bites technológia, a britek egy nagydurranásnak szánt next gen verziót adtak ki a Programból. Fps Creator X10 néven jelentették be, és már 2007 ben megvásárolható volt.

Az Fps Creator X10 követően a régebbi verziót a community X9 nek kezdte el átnevezni.Amiben a két engine különbözik, az a 64 bites rendszer, ennek kapcsán pedig, hogy az X9 Dx9 et használt, addig az X10 es verziót csak és kizárlag vistán lehetett futtatni, és 64 bites környezetben valamint, olyan vga kellett hozzá ami szintén támogatja a Directx 10 et.

Ekkor tájékán az új verziót amolyan újgenerációs játékfejlesztési engine messiásként állították be.
Amit az X10 nyújtott az egy teljesen új grafikai motor, variálható Ai beállításokkal ( barát, ellenség semleges) és egyszerű parancsok kiadását is véghez lehetett vinni.( maradj itt, fedezékbe, vagy mennyj előre támadni).Ezek mellett, fejlesztették a script könyvtárakat is, és bekerült a víz. ( istenem mennyit szórakoztunk ezzel). Ezen felül, dupla ranges beállítást kaptam, amivel remekül lehetett variálni, mint például hogy a bot milyen messziről érézkelje hogy itt vagy.A dolog itt még nem ér véget, a grafikát nem csak néhány Build előtti beállításnál tudtok állítgatni. Kaptunk egy egész kreatív megoldást, mely a tesztek során a Tab lenyomásakor volt elérhető.Ezek garfikai ablakok voltak, ahol a csuszkákkal számos dolgot állíthattunk, mint a fények, render távok, víz reflekció és még jópár opció a rendelkezésünkre állt.

Mature update. Ez volt az 1.11 amit ha emlékeim nem csal, ekkor hozták be a ragdoll effektust is, ami egyébként a karakterek halálakor rongybabaként történő összeesését jelenti.

Röviden tömören, ennyi az úgynevezett előtörténet.

2012 novemberében elindult egy Kickstarter kampány Fps creator reloaded névre hallgatva, ami amúgy nem teljesne járt sikerrel(a teljes pénz fele se jött össze), ám szerencsére a dolgot felkarolták, és 2013 októberében már pörgött a zárt béta, viszont az Early access 2015 februárjában vált elérhető a felhasználók számára steamen.

A Gameguru rengeteg változást eszközölt a régi fps creator engint illetően. A 3D pályatervezőből kikerült a Grid rendszer, és az Unity és más nagyobb volumenű enginhez hasonlóan nagyobb lett a felhasználóhatósága. ( terrain szerkesztés, és szabad kezelés), valamint modellek méretezése, környezeti elemek együttes lerakása ( fű, fa, virágok).Ezen kívül lecserélték az egészet LUa nyelvre ami nagyobb szabadságot ad a felhasználóknak, és persze sokkal kezelhetőbb a modell importálás, sőt karkatergenerátornak is helyet biztosítottak.

A Gameguru felhasználta részben az X10 adta grafikai előbeállításokat.Módosultak a trigger zónák is ami amúgy a waypont rendszernek egy részét használja, vagyis az eddig megszokott 1 trigger egy kocka, vagy shift lenyomásával X Y kerületű téglalap terület megadás helyett, szabadon formálható alapból 5 csillagú triggerek jöttek a helyére. A régi segments rendszert is nemrégiben implementálták be feltúrbózott változatként, és persze kaptunk némi lehetőséget arra, hogy az belsőnézet mellet tps kamerát is beállíthassunk.Megmondom őszintén az ai módosítás nélkül ugyan olyan buta, mint x9 ben.

Megéri-e megvenni?
Attól függ, ha nem sajnálsz érte pénzt, és nem zavar, hogy nincs akkora kreativitási szabadság mint egy Ue, vagy Unityben,de mindenképpen elakarod valahol kezdeni a játékfejlesztést, és nem egyből valami nagyobbal kezdeni akkor igen, egyébként meg nem igazán ajánlom.

Válasz küldése