S2 Engine HD

Mindenféle játék szerkesztő.

Moderátor: PrKacsa

lonsdale201
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:06

S2 Engine HD

Hozzászólás Szerző: lonsdale201 » 2018.07.29. 21:50

Nos, az S2 Engine HD, a Profenix Studio találmánya, mely egy olasz cég, amit 2006-ban alapítottak.
Ez a vállalat úgy vélekedik magáról, hogy nagymértékben részt vesz az újgenerációs Pc játék technológiák fejlesztésében.

A Profenixhez, és az ő enginükhöz ( S2 Engine HD) két játék fűződik, "im Not alone", és a "Power Of Destruction" utóbbi az első játékuk volt.

Sajnos, régebben volt szerencsém rálesni a motorjukra, ma már ugyan kint van steamen, elég poor érétkeléssel, valamint oldalukon egy korábbi release-t lelehet tölteni, de sajnos mintha a szerverük nem élne, persze a kapcsolatot már felvettem a stúdióval, egyenlőre nem kaptam még választ, de sanszos, hogy megvásárlásra kerül majd számomra a későbbiekben. ( legalább 1-2 bemutató videó erejéig).

Addig is, bekell érni azzal, amennyit tapasztaltam belőle régebben, és amennyit találtam a neten róla, néhány oldalon.

Könnyű interface, ismét egy Drag 'n Drop.

Persze nagy az eltérés, ez és egy Gameguru, vagy Cryengine között, viszont meg kell hagyni, az S2 engine egyik szépséges, hogy igen kifinomult, és nagymértékben kedvez azok számára, akik szeretik a játékfejlesztési területen belül a Level Design-t.
Az interface felépítése nagyban hasonlít, az Unreal Engine 4 hez.A megszokott módon, van asset kezelőnk, preview felületünk, és 3D pályaszerkesztő felületünk.
Mivel a Level Design említettem így először is, az ehhez tartozó rendszereket fogjuk megnézni.

Editor sculpting:
Ez valójában egyébként szobrászatot jelent, azok akik dolgoztak már hasonló enginekkel, értik, akik újak, számukra még fura lehet a tulajdonság kifejezése.Lényegében, úgy kell értelmezni, hogy az editoron belül kedvünkre pakolászhatjuk le a modelleket, és egyéb vegetatív elemeket. Amiket szabadon formázunk, mozgatunk, állítgatunk.

Textúrázás:
Surface textúrázás valósidőben.(laikusabb nyelven, például, egy fa fal, melyre ráfestünk mohákat, kohosodást, stb).Értelem szerűen Unity-hez hasonlóan a további textúrázás szintúgy működik.

Ami egy újabb jópont, az az olyasfajta funkció melyet, meglepő módon az S2 engine tartalmaz. Ez az út, és kerítés rendszer, amivel könnyedén, és fontos, nem manuálisan! kell elkészíteni.
Ezen felül rendelkezik Terrain Ambient Occlusion(SSAO) és Global Colormap al is.

Ahogy említettem vegetation rendszert sem hanyagolták el, melyet más nagyobb enginek is kezelnek.Ezen feül folyó, tavak vagy óceánok készítésére is van lehetőség beépített formában, anélkül, hogy ezt magunknak kellene összehozni.Van Szél rendszer, mely segít, hogy a pálya sokkal élethűbb legyen,

Komplett saját Oceán rendszer.Ehhez rengeteg szakszó tartozik, és sajnos maga az óceán editorral keveset tudtam foglalkozni, a lényeg, hogy nem csak körülveheti a pályát egy "óceán beállítottságú víz felület", de annak adhatunk számos extra tulajdonságot, amivel például a hullámzást módosíthatjuk -> Parametrikus időjárási kondíciók.


Beépített Post Processing rendszer:
Na, le a kalappal, ezt szintúgy ügyesen megoldották.A Postprocess effekt alatt, akik nem jártasak benne, értsd úgy, mint a köd, Hdr ploom effekt, vignetta, sharpen, színegyensúly, depth of field, stb.Eégsz sokféle lehetőség közül lehet választani az S2 Enginben, tehát a grafikával nem feltétlen lesz gondunk.

Procedúrális "ég -> Sky" rendszer.A megszokott Skyboxok helyett, itt igen látványáos eget készíthetünk.Teljesen procedúrális, HDR, éjszaka / nappal kombináció (beépítve) , billboard felhők. Ezt értsd úgy, hogy a szél alapján mozog, és ami szintúgy fontos tulajdonsága az a Atmospheric Scattering.

Fizikai Támogatás ( nvidia Physics)
Rigid body , ragdoll, járművek, jointok,(összekötők), pathfindig( útvonal, útvonal keresés), Ai rendszer, úgynevezett felhajtóerő, Automatic terrain path generation -> értsd úgy, ha az útvonalba bekerül egy akadály, kikerüli.Üzenet rendszer, és egy bővebb könyvtár számos kontrollhoz köthető extráról.(Node rendszer).

Széleskörű "All in one edior, és programozási támogatás"
A program rendelkezik Gui editorral, vizuális node alapú "kötögetős" rendszer animációk és logikákhoz (Játékmehanika).Terrain és post processing editor(szerkesztő), Napszak változási időszak szerkesztő, Cutscene rendszer, tehát, akár kis animációkat átvezető videókat is készíthetünk. és még számos hasznos lehetőség.

A program egyébként támogatja a külső Pluginokat, asset importálási lehetőség is van, illetve C++ a nyelv melyet használ.

Formátum támogatások:
FBX, DAE, 3DS, OBJ support for models & animations
TGA, PNG, TIFF, DDS support for Textures
WAV support for sounds

Megéri-e megvenni?
Gameguru vs S2 Engine HD. Ha csak ebből akarnánk kiindulni, lehet, hogy a jelenlegi enginnek kisebb a közössége, viszont messze sokkal több a lehetőségünk, és, mivel nem LUe hanem C++ szinte nincsenek korlátok.Én hamarosan megveszem, és az alábbi csatornámon megnézhetitek, hogy működik a program, ha igény lesz, a tutorialokat is hozzágyártjuk.

Youtube csatorna:
https://www.youtube.com/channel/UCZwvA7 ... oRqzPjwUiw || IndieJatekfejlesztes

Facebook ( ha esetleg segítség kellene valemelyik programot illetően (Unity, rpg maker mv, gameguru, s2 engine, buildbox fps creator classic, dark basic pro ,, Adobe after effect, xenforo, web-develop - Keress bátran ha elakadtál a projektedben, vagy útmutatót kérsz):

https://www.facebook.com/vector.reco

Válasz küldése