Oldal: 1 / 1

Gazdagabb Sprite Sheet

Elküldve: 2019.11.27. 18:24
Szerző: Guest85
Üdv
Már jó rég kerülgetem az RPG makert sokszor bele is vágtam hogy megtanuljam rendesen használni, de bizonyos korlátai miatt végül mindig abba hagytam. Olyanok mint alacsony felbontás, a pixel grid korlátoltságai vagy éppen a karakterek animációjának limitáltsága illetve mérete. Nekem ezek csak azért számítottak ennyire, mert én csakis Custom made grafikát szerettem volna csinálni azon belül is olyan minőséget ami túl mutat az alap RPG maker-es asseteken és lehetőségeken.
Azóta se fejlődött sokat a program ahogy észrevettem, viszont én már lemondtam hogy azokat az elvárásaimat megvalósítsam úgyhogy bizonyos plugin-okkal karöltve most már így is belevágnék egy RPG maker-es játékba.
Viszont csak bizonyos mértékig mondtam le mert a Sprite sheet 4x3-mas alap animációjánál mindenképpen több fázisú karakter animot szeretnék. olyan 8-12 frame-nek örülnék.
Itt problémába is ütköztem azonnal mert habár már többen is elmagyarázták külföldi fórumokon mi a logikája az RPG maker MV karakter Sprite sheet-jének, egyszerűen így sem tudom megfejteni.
A méret növelés elég egyszerű mert csak nagyobbra kell méretezni valami képszerkesztő programban, de a több frame már az istennek se megy nekem.
A "GALV_CharacterFrames" plugint használom és még nem jöttem rá mi a logikája a sheetnek ahhoz hogy minden frame tökéletesen a helyén legyen.
Esetleg valaki eltudja ezt nekem érthetően magyarázni, vagy tud adni egy olyan minta Sprite Sheet-et amin legalább 12 frame a karakter ? Akkor egyszerűen csak fölé szerkeszteném a saját figurámat és nem is bonyolítanám ezt tovább :)
Köszi előre is!

Re: Gazdagabb Sprite Sheet

Elküldve: 2019.11.29. 19:15
Szerző: PrKacsa
A GALV_CharacterFrames bővítményt én még nem használtam, de biztos van itt a fórumon valaki, aki majd tud neked segíteni ebben az ügyben. :)

Re: Gazdagabb Sprite Sheet

Elküldve: 2019.11.30. 01:27
Szerző: Guest85
ok. mindenesetre kössz.
nekem tényleg csak az kéne megértenem hogy a sprite sheet logikája mi az MV-nek.
mert pl. van olyan három fázisnál nagyobb sheet amit netről szedtem és a mozgását jól mutatja az rpg maker ha betöltöm, viszont ha már egy szabályos rácsot rakok rá Photoshop-on belül kiderül hogy valahogy rohadtul nem szabályos távolságba vannak egymástól a frame-ek és ez csak még jobban össze zavar hogy akkor most hogy is kéne.
ahhoz hogy folyton odébb rakosgassam meg tesztelgessem fel-alá nincs türelmem, mozgás közbe amúgy se biztos hogy kiderül ha valamelyik fázis odébb ment.
vagy ha igen is külön rémálom kibogozni hogy akkor most hány pixelt jobbra vagy hányat balra...

amúgy nekem megvan a spine nevű csontozós 2d anim program és ha más nem abba letudom gyártani és ki is tudom exportálni sprite sheet-be de asszem azt úgy még nem mutatná helyesen az rpg maker szóval az is macera.

Re: Gazdagabb Sprite Sheet

Elküldve: 2019.11.30. 05:14
Szerző: PrKacsa
A RPG Maker MV-ben a grafikák a következők szerint működnek:

Az animációknál/csata animációknál (Animations) egy kocka mérete: 192x192
Karaktereknél (Charset vagy Characterset): egy kocka mérete: 48x48
Arc grafikánál (FaceSet) egy kocka mérete: 144x144
Az oldalnézetes karaktereknél (Side-view) egy kocka mérete: 64x64

A következő linkeket érdemes megtekinteni ettől függetlenül, mert részletesen leírják azt, hogy kb hány kocka lehet egy sorban vagy egy oszlopba:
https://rmmv.neocities.org/page/01_11_01.html

Oldalnézetes karaktereknél ez a leírás a fontos:
https://rmmv.neocities.org/page/01_11_02.html

Remélem, ezzel csak tudtam egy kiindulási pontot adni :)