VX Ace lépés hangok

RPG Makerrel kapcsolatos segítségkérés, segítségnyújtás, Tutorialok megosztása!
Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Kapcsolat:

RPG Maker MV: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.08. 18:36

Teljesen jó helyre írtad és nagyon szépen köszönöm :)

Annyit tennék hozzá, hogy aki ugyan ezt szeretné RPG Maker MV-be, ezzel a Script paranccsal lehet ezt megtenni: $gamePlayer.isMoving()
Kép

És akkor itt van egy megoldás a Yanfly pluginnak köszönhetően is:
http://yanfly.moe/2017/05/26/yep-138-fo ... -maker-mv/

RPGMester
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2018.07.03. 18:35

Re: VX Ace lépés hangok

Hozzászólás Szerző: RPGMester » 2018.07.08. 18:55

Kifelejtettétek, hogy különböző hangokat hogyan lehet. Azt általában a mező terrain ID lekérésével szokták megoldani. 2000-ben ez úgy működött még, hogy változókra kéred le a hős koordinátáit, majd az azon a koordinátákon lévő mező terrain ID-jét egy másik változóra és az alapján játszol le különböző hangokat. Ezért is célszerűbb az egészet common event-be pakolni, hogy ne másolgatni kelljen minden térképre és könnyen át lehessen utólag írni.
2003-ban meg ez egy alap beállítás, hogy legyen-e hang, ha rálépsz és nem kell külön kódot írni. Nem igaz, hogy még ezt sem voltak képesek alapból belerakni az új maker-ekbe.

Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Kapcsolat:

RPG Maker 2003: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.16. 13:41

Igen, RPG Maker 2003-ba ezt ilyen egyszerűen lehet beállítani a Terrain menüpont alatt.
Kép

Avatar
PrKacsa
Fórum üzemeltető
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2018.10.19. 06:23
Kapcsolat:

RPG Maker 2000: lépés hangok

Hozzászólás Szerző: PrKacsa » 2018.07.16. 14:03

És akkor itt egy fapados módszer RPG Maker 2000-re is:
Kép

Válasz küldése